Uçuş sırasında uçak yüzeylerde şekillendirme buz önlemek için tasarlanmış sistemlerin çeşitli türleri vardır. Bazıları hala kanat üzerine antifriz kimyasalları serbest diğerleri, mekanik kuvvet yoluyla kapalı buz vurmak, jet motorları tarafından üretilen sıcak hava, diğerleri kendi ısı üretir yönlendir. Battelle geçtiğimiz günlerde bu tür sistemlere göre daha hafif ve daha az güç aç olduğunu iddia karbon nanotüp-baz HeatCoat teknolojisini test etti. Aynı zamanda hiçbir hareketli parça vardır ve kolayca mevcut uçaklara sonradan olabilir.
Biz de-icing sorununa farklı yaklaşımlar almak yeni teknolojilerin bir dizi gördüm. İlk çok etkili, hatta küçücük bir damla suyun püskürtmek süperhidrofobik yüzeylerin kullanımını gerektirir kapalı yoğuşma veya don slayt ve buz tabakaları önlemek kadar bina. İkinci kullanmayı gerektirir ısıtmak için karbon nanotüpler Battelle araştırmacılar HeatCoat sistemi ile almış yaklaşım uçak yüzeyi.
İnsansız hava araçları (İHA) için tasarlanan, ancak potansiyel olarak daha büyük bir uçakta kullanım için, HeatCoat teknolojisi boya gibi hava yüzeyi üzerine püskürtülür ya da bir lamine tabaka olarak uygulanabilir bir dizi katman şeklinde oluşur. birinci tabaka, karbon nanotüplerin oluşur ısıtıcı kaplama, ardından bir astar boyadır. Bu bariyer kaplama ve bir dış üst kaplama ile kapalı tepesinde.
Güç, ısıtıcı katın tatbik edildiği zaman, ısı ile formasyona buz önlemek için oluşturulur. Uçakta akıllı bir denetleyici gücü seviyesi ve üretilen ısı, mevcut koşullar için güç düzeyi asgari miktarda sağlamak için dinamik değişmiş şekilde ısıtıcı katın performansını izler. Battelle, sistem, geleneksel buz koruma sistemleri daha hafif düşük güç gereksinimleri ve aynı zamanda daha az karmaşık olduğunu iddia ediyor. Bu tür özellikler insanlı uçakların operatörlerine çekici olmalıdır, onlar yük ve güç yetenekleri açıkça sınırlı olduğu İHA'ların kullanım için ihtiyaçları vardır.
Battelle ekibi son temsilcisi kanat ve motor giriş test örnekleri için HeatCoat teknolojisini başvurmuş ve -22 ° F gibi düşük sıcaklıklarda (-30 ° C) ve en fazla 182 deniz mili (337 km / s, 209 mph hava hızları onları tabi ) bir araştırma aero-icing tünelinde. Organizasyon kaplama başarıyla dört gün gösteri ve test süresi boyunca anti-icing ve de-icing fonksiyonlarını yerine getirdiğini söylüyor. "Biz o kadar umut verici olduğunu düşünüyorum çünkü Battelle bu teknolojinin uzun vadeli bir yatırım yaptı," Ron Gorenflo, HeatCoat Sistemleri Ürün Müdürü söyledi. "Bizim son testler yaptığımız ve biz bu sürecin bir sonraki adımı tamamlamak yardımcı olmak için önemli bir ortak tanımlamak kez biz bir TL 7 Teknoloji Hazırlık Düzeyi (TL) 6 gitmeye hazır olduğunu kanıtlamak ettik gelişmeler valide."